Dag 11: Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu Dag 11: Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu

Dag 11: Yosemite

Door: Ella

Blijf op de hoogte en volg Ella en Gert-Jan

31 Juli 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vandaag zijn we naar de vallei geweest. We hebben een wandeling om het 'Mirror Lake' gedaan. Deze toch duurde iets langer dan gedacht...... Onderweg zagen we reeën. Zelfs zo dichtbij dat je ze bijna kon aanraken. Waarschijnlijk zijn ze gewend aan mensen, want het kon ze niet zo veel schelen. Een kwam op tot wel 3 meter afstand.

Er werd beschreven dat Yosemite in de zomer erg druk is. Dit was inderdaad zo. Heel veel toeristen. Maar dat hebben ze heel goed geregeld daar. Er rijden steeds shuttle bussen heen en weer zodat je niet alles met je eigen auto hoeft te doen.

Na de wandeling zijn we nog wezen kijken bij het onderste gedeelte van de Yosemite Falls. In de zomer zijn alle watervallen veel kleiner dan in de lente, zo ook deze waterval. Wel was het spectaculair vanwege de hoogte. De hoogste waterval van de USA.

Op de terugweg naar Mariposa werden we door een parkwachter verzocht om te draaien en via een andere uitgang het park te verlaten. Dit kostte ons 1 1/2 uur extra. Er was een ongeluk gebeurd op onze weg en dat zorgt dus direct voor een gehele afsluiting van een kant van het park.