Dag 14: Pruttelen en stomen - Reisverslag uit Red Bluff, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu Dag 14: Pruttelen en stomen - Reisverslag uit Red Bluff, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu

Dag 14: Pruttelen en stomen

Door: Gert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ella en Gert-Jan

03 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Red Bluff

We hebben het Lassen Volcanic National Park vandaag uitgebreid bekeken. We zijn vanochtend lekker vroeg vertrokken, zodat we het hele park konden verkennen.

Het park heeft 1 hoofdweg, waaraan alle bezienswaardigheden te vinden zijn. We zijn begonnen bij de Sulphur Works, vlak voorbij de ingang van het park. Hier was een grote pruttelende modderpoel, vlak naast de weg te zien. Hier vlakbij waren nog een aantal gaten in de grond waar stoom uit kwam.

Vervolgens zijn we doorgereden naar meer in het midden van het park, waar de Bumpass Hell zich bevindt. Vanaf een parkeerplek had je een wandeling hiernaartoe, van ongeveer 2 kilometer. Dit was wel de meest bijzondere plek die we vandaag hebben gezien. Hier bevinden zich meerdere 'hydro-thermal areas'. Grote pruttelende poelen van modder of water en grote stinkende stoomwolken. Het was een aparte gewaarwording om de aarde als het ware te zien koken. Een onvergetelijke ervaring.

Verder hebben we nog lekker gepicknicked, en uitgerust bij een stroompje vlakbij Manzanita Lake verderop in het park.