Dag 15: Naar Eureka - Reisverslag uit Eureka, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu Dag 15: Naar Eureka - Reisverslag uit Eureka, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu

Dag 15: Naar Eureka

Door: Gert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ella en Gert-Jan

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Eureka

Vandaag hebben we de tocht terug naar de kust ingezet en zijn we richtig Eureka vertrokken.

Langs Highway 299 zijn we westwaarts gereden. We hebben een tussenstop gemaakt bij Whiskey Town. Hier ligt het grote Whiskey Town Lake. Het was heerlijk weer, rond de 25 graden en super zonnig. Een mooie gelegenheid om bij het meer een strandje te zoeken en nog even te zwemmen. Het water was er heerlijk en we hebben er ook nog even lekker kunnen zonnen.

Daarna weer in de auto gestapt en de reis vervolgd. Het plan was om via Highway 3 naar Highway 36 te rijden en zo naar de kust. De afslag naar Highway 36 misten we echter en zodoende hebben we de route via Highway 299 doorgezet richting de kust. Achteraf was dit een mazzeltje. Onderweg werd het namelijk mistig, niet van wolken maar van rook. Er bleken enorme bosbranden in de omgeving te woeden en van een meneer van de 'Fire Information' langs de weg, hoorden we dat onder andere Highway 36 was afgesloten. Mazzel dus, die gemiste afslag.

Nu zijn we aangekomen in een bijzonder ruimte-efficient motel in Eureka en hebben we via internet (jee, we hebben weer Wifi!) gelezen, dat het behoorlijk ernstig is met de bosbranden in Californie. Gelukkig lijken wij hier ons verder geen zorgen over hoeven te maken.