Dag 18: San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu Dag 18: San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu

Dag 18: San Francisco

Door: Ella

Blijf op de hoogte en volg Ella en Gert-Jan

07 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag onze laatste dag hier in Californie. We hadden drie dingen op ons programma.
Chinatown bezoeken, fietsen over de Golden Gate Bridge en met de cable car rijden.
Het laatste is er niet meer van gekomen. We hebben ze veelvuldig zien voorbij komen, maar de dag vloog om, want er was genoeg leuks te doen.

We zijn de dag begonnen in Lori's Diner. Daar hebben we ontbeten. Ella 2 pannenkoekjes en GJ roerei met spek, toast en rosti. Daarna zijn we te voet richting de baai gelopen waar veel fietsverhuurbedrijven zitten en waar ook het fietspad richting Golden Gate begint. Onze route liep dwars door Chinatown. Wat een bijzondere winkeltjes hebben ze daar. Het mooiste was een soort warenhuis waar je allerlei voedingsproducten kon krijgen. Bijvoorbeeld gedroogde vissenmaag, zeekomkommers en gedroogde kwallen.

Rond de middag hebben we fietsen gehuurd. Gelukkig hoefden we geen helm te dragen. Wel moesten we 'proeffietsen'. Een hele mooi route voerde ons over de Golden Gate bridge naar Sausalito vanwaar we met de boot terugvoeren naar de baai. Ze lijken daar echter niet helemaal goed ingesteld op zoveel toeristen. We waren om 15.00 bij de boot en konden om 19.00 vertrekken. Onderweg voeren we langs het eiland Alcatraz.