Dag 12: Tioga Pass en Mono Lake - Reisverslag uit Carson City, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu Dag 12: Tioga Pass en Mono Lake - Reisverslag uit Carson City, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu

Dag 12: Tioga Pass en Mono Lake

Door: Gert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ella en Gert-Jan

01 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Carson City

Vanochtend zijn we vertrokken vanuit Mariposa om het Yosemite National Park weer achter ons te laten. En dat hebben we in stijl gedaan, langs de prachtige 96 km lange Tioga Pass Road.

Hoogtepunt langs deze weg was Olmsted Point, waar vandaan je een prachtig overzicht had over de vallei, de Half Dome in de verte en de hoge bergtoppen verderop.

Na het verlaten van deze weg kwamen we uit in de buurt van Mono Lake, een groot zoutwatermeer, die we een bezoekje hebben gebracht. Door het zakken van het water in de afgelopen 70 jaar, zijn hier bijzondere zoutsculpturen blootgelegd.

De volgende stop op de route was over de staatsgrens van Californië, in Nevada. Lake Tahoe en dan Carson City, onze volgende slaapplaats. Van Lake Tahoe konden we langs de route niet zo veel zien, doordat alle toegangen tot het meer voor vakantieparken waren. Langs een stop aan de weg hebben we nog een mooi uitzicht over het meer gehad, onder het genot van een donut.

• 04 Augustus 2015 - 21:10

Marcel Jaarsma:

Heu legal aliens in the USA,

Jullie kaart is vandaag aangekomen! Ik zag dat het daar tegen mijn verwachting niet zo warm is.. Heb je nog een racing day gekregen op Laguna Seca van Ella?

Hoe is het eten daar en zitten er nog een paar bochten in de wegen daar :-P?

Veel plezier daar nog, bedankt voor de kaart en ik zal af en toe ff meekijken!

Groet,

Marcel