Dag 10: Naar Mariposa en Yosemite - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu Dag 10: Naar Mariposa en Yosemite - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu

Dag 10: Naar Mariposa en Yosemite

Door: Ella

Blijf op de hoogte en volg Ella en Gert-Jan

30 Juli 2015 | Verenigde Staten, Mariposa

Vandaag reden we vanaf Stony Creek naar Mariposa. (Een uur rijden naar Yosemite National Park) We kwamen rond 14.00 aan bij de lodge. Een heel mooie, grote kamer met alles erop en eraan. Weer geen ontbijt, maar daar houden we nu rekening mee.

Om 15.00 zijn we meteen vertrokken naar Yosemite om het alvast te verkennen. We reden naar het 'Glacier Point'. Een hoog uitkijkpunt (1000 meter) vanwaar je de hele valei kan overzien met zijn watervallen en een heel mooi uitzicht hebt op de 'Halfdome'. De hele valei inclusief Halfdome is gevormd door een gletsjer in de ijstijd. Spectaculair.

Er wonen allerhande aan dieren in dit park. Wij zagen vooral veel uitdagende eekhoorntjes die uit je handen komen eten en geen beren. Telkens wordt er gewaarschuwd om zacht te rijden, goed uit te kijken en al je voedsel in de 'bearboxes' te doen. Beren schijnen zelfs in auto's in te breken. Wij hebben nog geen beer gezien.........

• 31 Juli 2015 - 08:07

Henk:

Dag heer en mevrouw Jaarsma
    Het gaat beregoed met jullie, lees ik. Pas op voor snabbel en babbel. Die bijten.
    Liefs, Henk