Dag 9: Wandelen tussen de Sequoias - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu Dag 9: Wandelen tussen de Sequoias - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu

Dag 9: Wandelen tussen de Sequoias

Door: Gert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ella en Gert-Jan

29 Juli 2015 | Verenigde Staten, Sequoia

Vandaag stond in het teken van de Sequoia bomen, de enorme bomen die "The Giant Forest" vormen.

Na een lekker uitgebreid ontbijt, zijn we met de auto naar onze eerste stop gereden: de Sherman Tree. Dit is de grootste boom ter wereld. De stam is 11 meter breed en de boom is zo hoog als het vrijheidsbeeld.

Vervolgens hebben we lekker rondgewandeld op verschillende plekken in het bos. Het voelt alsof je je in een reuzenland bevindt. De termperatuur was aangenaam, rond 25 graden.

Er wordt gewaarschuwd voor beren en uitgelegd wat je moet doen als je oog in oog met een poema staat. Maar van deze wilde dieren was geen spoor. Dat viel alweer mee (en ook een beetje tegen).

Als laatste zijn we naar de Crystal Cave geweest, waar we een rondleiding door de grot kregen van een klein uur. Heel indrukwekkend, de bizarre en prachtige vormen die zijn ontstaan door miljoenen jaren aan sijpelend en stromend water.

• 30 Juli 2015 - 09:21

Ineke:

Indrukwekkend. Dat blijft jeje hele leven bij!
    Liefs mama

• 30 Juli 2015 - 18:05

Paola:

Ha bruidspaar,

Wat gaaf om te lezen wat jullie allemaal meemaken
    Die boom en die grotten, echt geweldig
    Geniet er lekker van

Veel liefs
    Paola en Arnold

• 30 Juli 2015 - 18:11

Arnold:

Ha folks

Leuk om te volgen allemaal. Brengt Amerika een stukje dichterbij.

Groetjes Jarige Job