Dag 3: Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu Dag 3: Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu

Dag 3: Monterey

Door: Gert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ella en Gert-Jan

23 Juli 2015 | Verenigde Staten, Monterey

Na een kopje koffie voor Gert-Jan (wat blijkbaar gebruikelijk is in een motel, daarbij vergeleken was het ontbijt van gisteren dus luxe), zijn we lekker vroeg vertrokken naar Monterey.

We wilden lekker vroeg bij het Monterey Bay Aquarium zijn, omdat het daar lekker druk kan worden. We hebben onze ogen uitgekeken, zee-otters, kwallen, octopussen, haaien. We hebben weer wat opgestoken over de verschillende zeedieren en het is zelfs zo dat de mens over bijvoorbeeld de witte haai nog vrij weinig weet. Mensen van de Bay Aquarium doen hier actief onderzoek naar.

Na ons aquariumbezoek hebben we een wandeling gemaakt langs de boulevard van Monterey, waar we ook heel veel zeehonden hebben gezien, die blijkbaar een vaste plek hebben aan de baai. Dit heeft ook een paar mooie foto's opgeleverd.

Na de wandeling lekker gegeten bij de Fish Hopper, een restaurant met uizicht over de oceaan dat werd aanbevolen door onze ANWB reisgids. Hier werden verrast door een snelle bediening. Zelfs zo snel dat we ons voorgerecht nog niet ophadden, toen het hoofdgerecht al werd opgediend!

Kortom, een mooie dag, met overigens ook prachtig weer. We zijn er klaar voor om morgen onze reis langs de kust te vervolgen.

• 24 Juli 2015 - 08:54

Gerry:

Hallo Gert-Jan en Ella,
    Wat leuk om zo jullie reis mee te kunnen volgen:-). Mooie foto's, heel indrukwekkend en dit is nog maar het begin. Wens jullie een hele fijne tijd toe.
    Groetjes en liefs, Gerry