Dag 4: Reis naar Montecito - Reisverslag uit Montecito, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu Dag 4: Reis naar Montecito - Reisverslag uit Montecito, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu

Dag 4: Reis naar Montecito

Door: Gert-Jan en Ella

Blijf op de hoogte en volg Ella en Gert-Jan

24 Juli 2015 | Verenigde Staten, Montecito

Vanochtend zijn we weer mooi op tijd opgestaan, zodat we lekker de tijd hadden voor onze reis verder langs Highway 1.

Ella had een aantal stops bepaald, aan de hand van ons reisboekje. De eerste in Monterey, om zeeleeuwen te kunnen zien. Die plek hebben we niet gevonden, dus de reis maar verder voortgezet.

Tussen Monterey en het nabijgelegen Carmel, ligt een weg langs de kust met een hoop mooie uitzichtpunten: the 17-mile drive. Deze hebben we gereden, terwijl we onze ogen de kost gaven aan de mooie rotsige kust.

Daarna zijn we doorgereden naar San Simeon, wat langs de Highway 1 ligt. De route volgde heel de rotsige onstuimige kustlijn en was fantastisch. Bij San Simeon ligt een hele groep zeeolifanten op het strand om zich te laten bewonderen door toeristen. Wat een kolossen.

Nu zijn we aangekomen in Montecito, een plaatsje vlakbij Santa Barbara. We werden hartelijk verwelkomd door Cliff, die samen met zijn vrouw Nicola de Bed & Breakfast verzorgt. Een prachtig plekje, 5 minuten verwijderd van het strand.

• 25 Juli 2015 - 08:55

Henk:

Ja, dit klinkt erg aantrekkelijk. Zo'n westcoast-lijn volgen lijkt me ook wel iets voor mijzelf! Nou ja, ik volg het nu een beetje via jullie verslag (wat natuurlijk niet te vergelijken is net jullie beleving).
    Veel plezier samen.
    Henk