Dag 7: Death Valley - Reisverslag uit Beatty, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu Dag 7: Death Valley - Reisverslag uit Beatty, Verenigde Staten van Ella en Gert-Jan Jaarsma - WaarBenJij.nu

Dag 7: Death Valley

Door: Gert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ella en Gert-Jan

27 Juli 2015 | Verenigde Staten, Beatty

Vanochtend hebben we lekker rustig aan gedaan, omdat ons programma in Death Valley zich vooral op het eind van de middag richt.

We hebben een lekker uitgebreid ontbijt gehad dit keer: Ella pancakes met sirup en Gert-Jan vruchtjes met een kaneel bagel. Heel lekker.

De eerste stop op de route is het Route 66 Museum. Dat bezoekje was echter een kort bezoekje, want dit museum blijkt alleen vrijdag, zaterdag en zondag open te zijn.

Dus maar meteen door richting Death Valley. Op het eerste stuk op de Interstate richting Las Vegas, komen we in een lange file te staan, wat ons een uur kost.

Eenmaal van de Interstate afgeweken in de richting van Death Valley, lijken we plotseling wel ineens de enige auto op de weg te zijn, terwijl we in een prachtig bergachtig woestijnlandschap rijden.

We stoppen bij Badwater, een zoutmeer en het laagste punt van Death Valley. Vervolgens nog meer hele indrukwekkende landschappen gezien vanaf diverse uitzichtpunten. Telkens maar een paar minuutjes uit de auto want het was er 113 graden Fahrenheit, oftewel dik 40 graden Celcius.

Na de zonsondergang gezien te hebben op Zabriskie Point, zijn we naar Beatty gereden, waar we overnachten.

Morgen vroeg op, want we hebben een van de langste etappes voor de boeg.

• 29 Juli 2015 - 11:48

Johan:

Mooie landschappen! Ik ben jaloers hoor! ;)

Geniet ervan!